آشنایی با سایت های خوب و مفید

آشنایی با سایت های خوب و مفید - معرفی سایت های خوب و مفید

آشنایی با سایت های خوب و مفید

آشنایی با سایت های خوب و مفید - معرفی سایت های خوب و مفید

معرفی و تاریخچه سایت یوتیوب سری سوم

سه شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴ ق.ظ

سیستم عامل

برخی از تلفن‌های همراه هوشمند می‌توانند به ویدئوهای یوتیوب دسترسی پیدا کنند که وابسته به ارائه دهندهٔ آن است. از ژوئن ۲۰۰۷، تلفن‌های همراه با استفاده از جریان آرتی‌اس‌پی می‌توانند همهٔ ویدئوهای یوتیوب را تماشا کنند. همهٔ ویدئوهای این وب‌گاه، در نسخهٔ مخصوص تلفن همراه آن موجود است.


از ژوئن ۲۰۰۷، ویدئوهای یوتیوب برای دیدن بر روی طیف وسیعی از محصولات شرکت اپل در دسترس بوده‌است. ویدئوهای این وب‌گاه می‌تواند در دستگاه‌هایی مانند تلویزیون‌های اپل، آی پاد تاچ و آی‌فون نمایش داده شود. در ژوئیه ۲۰۱۰، نسخهٔ مخصوص وب‌گاه بر روی تلفن همراه به‌روز رسانی شد و در نسخهٔ جدید نیازی به استفاده از ادوبی فلش پلیر نیست و با استفاده از صفحهٔ لمسی کنترل می‌شود. نسخهٔ تلفن همراه به عنوان یک نرم‌افزار برای سیستم‌عامل اندروید نیز در دسترس است.


در ژوئیه ۲۰۰۸، سیستم به‌روز رسانی‌شده وب‌گاه اجازه داد تا کاربران آن به جستجوی ویدئوی مورد نظر خود بپردازند. در ژانویه ۲۰۰۹، «یوتیوب برای تلویزیون» راه‌اندازی شد که نسخه‌ای از وب‌گاه با این تفاوت که اجازه می‌دهد ویدئوهای یوتیوب در پلی‌استیشن ۳ و وی نمایش داده شوند. در ژوئن ۲۰۰۹، یوتیوب اکس‌ال معرفی شد که دارای یک رابط سادهٔ است که می‌تواند ویدئوهای یوتیوب را در تلویزیون نمایش دهد. ویدئوهای یوتیوب در ایکس‌باکس لایو نیز قابل‌دیدن هستند.


بومی‌سازی


در تاریخ ۱۹ ژوئن ۲۰۰۷، دکتر اریک اشمیت، مدیرعامل شرکت گوگل، در پاریس یک بومی‌سازی جدید راه‌اندازی کرد. رابط وب‌گاه یوتیوب با نسخه‌های محلی در ۴۵ کشور قرار دارد.


شوخی‌های آوریل


از سال ۲۰۰۸ تاکنون، یوتیوب در نخستین روز ماه آوریل با کاربران خود شوخی می‌کند:


۲۰۰۸: همهٔ لینک‌های ویدئویی که در صفحهٔ اصلی سایت بود، به موزیک‌ویدئوی «هرگز تسلیمت نمی‌شوم» از ریک استلی منتقل می‌شد.

۲۰۰۹: هنگام کلیک کردن روی یک ویدئو، صفحه وارونه می‌شد و یوتیوب ادعا کرده‌است که این یک طرح جدید بوده‌است.


۲۰۱۰: هنگام بازکردن ویدئوها، حروف به صورت رنگی و متنP به طور موقت روی ویدئو منتشر می‌شدند. یوتیوب در یک پیام مدعی‌شد که این کار به منظور کاهش هزینه‌های پهنای باند، یعنی ۱ دلار در ثانیه بوده‌است.

۲۰۱۱: هنگام بازکردن ویدئوها، طیف وسیعی از ویدئو قهوه‌ای می‌شد و ویدئوها را شبیه ویدئوهای قدیمی سال ۱۹۰۰ می‌کرد.


۲۰۱۲: با کلیک بر روی تصویر دی وی دی در کنار لوگوی وب‌گاه، یک ویدئو دربارهٔ یوتیوب باز می‌شد که با انتخاب یکی از آن‌ها، یوتیوب این ویدئو را سفارش می‌گرفت و بر روی دی وی دی می‌ریخت.


۲۰۱۳: یوتیوب اعلام کرد که به زودی تعطیل خواهد شد. همچنین هیئتی از داوران تا سال ۲۰۲۳ بهترین ویدئوی بارگذاری‌شده را انتخاب خواهند کرد.


۲۰۱۴: یوتیوب مسئولیت ساخت تمام ویدئوهای اینترنتی محبوب و داغ را برعهده گرفت.

۲۰۱۵: هنگام نمایش ویدئو دکمه‌ای نشان داده می‌شد که نمونه‌هایی از آهنگ "Sandstorm" توسط Dardude پخش می‌کرد. همچنین وقتی کاربر نام هر آهنگی را جستجو می‌کرد، پیامی نمایش داده می‌شد: "آیا منظورتان Sandstorm - Dardude" بود؟


سانسور و فیلترینگ / سطح دسترسی به یوتیوب در چندین کشور مسدود شده‌است:


ایران: در تاریخ ۳ دسامبر ۲۰۰۶، ایران به طور موقت سطح دسترسی به یوتیوب و چند وب‌گاه دیگر را مسدود کرد. گمان می‌رود این مسدود کردن به دلیل رسوایی جنسی زهرا امیر ابراهیمی باشد. پس از آن این وب‌گاه در ایران مدتی رفع فیلتر شد اما سرانجام به دلیل پخش ویدئوهای مربوط به اعتراضات مردم ایران به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ فیلتر شد و هم اکنون نیز فیلتر است.


چین: یوتیوب در چین مسدود شده‌است.

مراکش: یوتیوب در مراکش در سال ۲۰۰۸ فیلتر شد.

تایلند: یوتیوب در تایلند بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ به دلیل پخش فیلمی توهین‌آمیز نسبت به شاه بهومیبول آدولیادج مسدود شد.

ترکیه: دسترسی ترکیه به یوتیوب بین سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ پس از جنجال بر سر فیلمی توهین‌آمیز نسبت به مصطفی کمال آتاترک مسدود شد. سرانجام یوتیوب در ترکیه در نوامبر ۲۰۱۰ رفع فیلتر شد. یک روز پس از مسدود کردن دسترسی مردم ترکیه به توئیتر، در ۱۴ مارس ۲۰۱۴ دولت ترکیه با مدیران یوتیوب تماس گرفته تا ویدئوهای مربوط به فساد مالی مقامات ترکیه حذف شود، اما مدیران یوتیوب زیر بار نرفته و حاضر نشدند ویدئوهای ضد دولتی را از روی سایت بردارند. به همین خاطر مقامات ترکیه‌ای تهدید کردند یوتیوب نیز مانند توییتر فیلتر خواهد شد. پس از گذشت دو هفته از فیلترینگ یوتیوب توسط دولت ترکیه، این سایت رفع فیلتر شد. دادگاه ترکیه ممنوعیت یوتیوب از سوی دولت ترکیه را نقض حقوق بشر دانست.


پاکستان: در تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۰۸ یوتیوب در پاکستان به دلیل توهین به دین اسلام، برای مثال نمایش کاریکاتورهای محمد در دانمارک، مسدود شد، اما پس از سه روز در تاریخ ۲۶ فوریه ۲۰۰۸ در پاکستان رفع فیلتر شد. در ماه مه ۲۰۱۰، پس از قرعه‌کشی در روز همگانی تصویر کشیدن از محمد، دوبارهٔ یوتیوب در پاکستان فیلتر شد.

لیبی: در تاریخ ۲۴ ژانویه ۲۰۱۰ سطح دسترسی لیبی به یوتیوب پس از پخش فیلم تظاهرات در شهر بنغازی و نشان دادن خانواده‌های بازداشت شدگانی که در زندان ابوسلیم در سال ۱۹۹۶ کشته شدند و نیز فیلم‌هایی از اعضای خانوادهٔ معمر قذافی، رهبر لیبی، مسدود شد.

برزیل: در ۶ ژانویه ۲۰۰۷، سه روز پس از انتشار فیلمی از مجری شناختهٔ شده برزیلی، دانیلا چیکارلی (نامزد سابق رونالدو فوتبالیست برزیلی)، یوتیوب در برزیل فیلتر شد.

امارات متحده عربی: از پخش یوتیوب در امارات متحده عربی جلوگیری شده‌است. این محدودیت‌ها را شرکت مخابرات امارات که ارائه دهندهٔ اینترنت است، به دلیل نقض مذهب، آداب، و رسوم امارات انجام داده‌است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی