آشنایی با سایت های خوب و مفید

آشنایی با سایت های خوب و مفید - معرفی سایت های خوب و مفید

آشنایی با سایت های خوب و مفید

آشنایی با سایت های خوب و مفید - معرفی سایت های خوب و مفید

معرفی و تاریخچه سایت یوتیوب سری پنجم

سه شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۴ ق.ظ

در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۲، ایالات متحده دادگاهی برای تجدید نظر دوباره به راه انداخت و اجازه داد که طرح دادخواست ویاکوم در برابر گوگل شنیده شود.


در ماه اوت سال ۲۰۰۸، دادگاهی آمریکایی حکم داد که دارندگان حق تکثیر موسیقی بدون اجازه از سازندگان آن، حق بارگذاری موسیقی را ندارند. یکی از این ویدئو موسیقی‌ها که بدون اجازه بارگذاری شد، رقص یک پسر ۱۳ ماهه در خانه با ترانهٔ «اجازه هست بریم دیوانه» بود که درگیری‌هایی نیز داشت. طول این ویدئو ۲۹ ثانیه بوده‌است.


مت اسمیت، یک خوانندهٔ حرفه‌ای ال‌ال‌سی، برای استفادهٔ غیرقانونی از موسیقی‌هایش علیه یوتیوب شکایت کرد. او اظهار داشت که این اقدام هفت دلیل داشته‌است و چهار نفر از اعضای دادگاه به نظر اسمیت رأی دادند.


در آوریل ۲۰۱۲، دادگاهی در هامبورگ حکم داد که یوتیوب از بارگذاری ویدئوهای حق تکثیر جلوگیری نمی‌کند. سازمان حقوق جما نیز اعلام کرد که یوتیوب به اندازهٔ کافی از بارگذاری حق تکثیر موسیقی‌های آلمانی جلوگیری نمی‌کند. یوتیوب در پاسخ بیان کرد: «ما هم‌چنان در حال یافتن راه حلی برای صدور مجوز موسیقی‌های آلمانی که آن‌ها را هنرمندان، آهنگ‌سازان، نویسندگان، ناشران و برچسب رکورد و هم چنین انجمن یوتیوب می‌سازند هستیم تا یوتیوب گسترده‌تر شود.


سیستم تشخیص حق تکثیر


در ژوئن ۲۰۰۷، یوتیوب یک سیستم خودکار نقض ویدئوهای بارگذاری شدهٔ حق تکثیر به راه‌اندازی کرد. این سیستم توسط مدیر عامل شرکت گوگل، اریک اشمیت تأسیس شد که به عنوان لازمه‌ای برای حل و فصل این مسئله از جمله شرکت ویاکوم بود که مدعی شده‌بود یوتیوب سود این شرکت را به سرقت می‌برد. این سیستم رایانامه می‌سازد و با استفاده از آن، ویدئو را به پایگاه‌های یوتیوب می‌برد. پس از بارگذاری ویدئو، این پایگاه ویدئو را چک می‌کند و اگر فاقد حق تکثیر بود، بر روی وب‌گاه یوتیوب منتشر می‌کند. اگر ویدئو کپی‌رایت بود، یوتیوب آن را مسدود می‌کند. مطالب رایانامه یک سوم درآمد این شرکت را تأمین می‌کند.


طی آزمایشی در سال ۲۰۰۹، آهنگ‌های صوتی فیلم «شگفت‌انگیزی انعطاف‌پذیر است» به صورت کپی‌رایت در یوتیوب بارگذاری شد و ثابت‌شد که این سیستم امکان خطا نیز دارد. استفاده از این سیستم به طور خودکار کار می‌کند و در برخی موارد منجر به اختلاف می‌شود. اگر کاربر یوتیوب با این سیستم مخالف باشد، هنگام ثبت‌نام می‌تواند این ابزار را مخالف پر کند.


محتوای جنجالی


یوتیوب به دلیل محتوای توهین‌آمیز در برخی از ویدئوهای خود، با انتقاد روبه‌رو شده‌است. بارگذاری ویدئوهای توهین‌آمیز، هرزه‌نگاری و موارد تشویق به اعمال جرم توسط یوتیوب ممنوع شده‌است. از مناطق بحث و جدل در یوتیوب می‌توان به انکار هولوکاست و طرفداران باشگاه فوتبال لیورپول اشاره کرد.


یوتیوب به کاربرانی تکیه می‌دهد که ویدئوهای نامناسب که باعث نقض شرایط وب‌گاه می‌شود را بارگذاری نکنند. در ژوئیه ۲۰۰۸، مجلس مردم بریتانیا اعلام کرد که یوتیوب باید ویدئوهای پلیسی را پیش از ارسال به وب‌گاه بررسی‌کند. یوتیوب در پاسخ بیان کرد:

« ما قوانین سختگیرانه‌ای برای ارسال ویدئوهای نامناسب ساخته‌ایم و برخی ویدئوها پیش از ارسال به وب‌گاه، بارها مورد بازبینی قرار می‌گیرند. جامعهٔ ما این قوانین را با پیوندهای درونی وب‌گاه به کاربران آموزش می‌دهد و کار آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. با توجه به حجم ویدئوهای ارسالی به وب‌گاه یوتیوب، ما فکر می‌کنیم که دلیل اختلال در این سیستم ما، پایین‌آمدن سرعت آن با حجم بسیار ویدئوهای ارسالی و در نتیجه شکستن قوانین است. »


در اکتبر ۲۰۱۰، آنتونی وینر، نمایندهٔ ایالات متحده از یوتیوب درخواست کرد که تعداد بارگذاری ویدئوهایش را کم‌کند؛ اما یوتیوب این درخواست را رد کرد و گفت که این وب‌گاه میزبانی وب است و همه می‌توانند از آن استفاده کنند. نویل جونز، وزیر امنیت بریتانیا اظهار داشت: «این وب‌گاه با قاطعیت در کشور ما قتل را می‌آموزد و این کار بر خلاف عموم است.» در نوامبر ۲۰۱۰، یوتیوب صدها فیلم خود را که مربوط به قتل و خون‌ریزی بود را حذف‌کرد. از ویدئوهای حذف‌شدهٔ این وب‌گاه می‌توان به فعالیت‌های خطرناک یا غیرقانونی از قبیل ساخت بمب و تحریک به ارتکاب اعمال خشونت‌آمیز و سازمان‌های خارجی تروریستی اشاره کرد. در دسامبر ۲۰۱۰، یوتیوب افزود: «ترویج تروریسم، یکی از دلایل ضعیف برای حذف ویدئوهای نامناسب است.»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی